Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mám zřejmě novou zálibu

Baví mě poslední dobou číst směšné inzeráty pracovních nabídek. Pro někoho budou spíš k pláči. Pro mě k smíchu….nebo možná k výsměchu.

Zadala jsem poptávku o zaměstnání na dvou serverech. Mám i více profilů, protože jsem jednou zadávala výběr pozice podle zkušeností a oblastí, ve kterých mám už nějakou praxi a pak také oblasti, které by mě zajímaly, ale žádnou praxi v nich nemám, ani jsem je nestudovala, jen by mě bavily, např. umění.

Nabídky mi chodí denně. Z umění tam pochopitelně není skoro nic. Chodí mi tedy nabídky převážně z obchodní sféry, administrativy a cestovního ruchu.

Asi před měsícem mě velice zaujal inzerát na asistentku ředitele s platem 500.000 až 800.000Kč ročně. To mě samozřejmě plesklo do očí a přestože na asistentku, co všechno zařídí, přeloží, domluví, převezme, odveze, vyzvedne, připraví prezentace a ještě stíhá zajistit lístky na Madonu do V.I.P zóny v O2 Aréně a současně zajišťuje ubytování a stravování ve 3 různých podnicích pro americkou delegaci 15 lidí s dopravou z letiště do krajského města, ovšem s tím, že každý jednotlivý amík si přiletí, kdy se mu zlíbí, nemám buňky opravdu dostatečně vyvinuté. Také mi chybí psychická stabilita, která by mi v téhle práci zajistila, že se z toho hned první den v práci nepůjdu věšet na nejbližší jabloň. Inzerát jsem si, ale stáhla a přeposlala ho kamarádce, která přesně na takové pozici pracuje, navíc pro německou firmu, tedy plynulá německá komunikace na denní bázi a do toho zařizuje vše výše popsané. Inzerát jsem jí tedy  poslala v dobré víře, aby věděla o jakou částku si má nechat zvýšit plat.

Jako první věta v odpovědi mi ale přišlo: „Chceš mě nasrat?!“

Musím nechat to konkrétní sprosté slovo tam kde je, protože přesně vystihuje rozpoložení, do jakého jsem jí touto „dobře míněnou zprávou“ dostala. Asi také každému dojde, že její plat zřejmě bude diametrálně rozdílný… bych tak řekla, přestože denně obětuje pro blaho šéfa a firmy minimálně svoje zdraví.

Jeden z mnoha dalších inzerátů neměl uvedený plat. Jednalo se o asistentku starosty. Tahle pozice mě zajímala, chtěla jsem totiž vědět, jaké jsou platy ve státní správě, kterou právě studuji na VŠ. Pozvali mě k pohovoru, přestože nemám ještě dokončené požadované VŠ, ale protože jim prý onemocněla jiná adeptka.

Dozvěděla jsem se, že asistentka starosty je to samé jako jakákoliv jiná asistentka velkého šéfa nebo ředitele, s tím rozdílem, že starosta se zúčastňuje různých akcí i o víkendech, převážně sobotách a to téměř každou. Náplní práce kromě kompletního servisu a pohotovosti pro starostu bylo také kompletní zajišťování zmíněných akcí, včetně průběhu a poté i úklidu. Také je na této pozici k dispozici služební telefon, protože je potřeba, aby osoba asistentky byla dostupná 24h denně s tím, že se může přihodit, že starosta zavolá ve 3h ráno, což není prý pravidlo, ale měla bych na to být připravená, pokud bych o práci měla zájem.

Očividně jsem měla asi při pohovoru dobře čitelný výraz v obličeji, protože mi pan tajemník nebo sekretář sdělil, že se mu zdám nějaká zaskočená. Do toho ale pohotově vstoupila personální pracovnice, že si probereme výši mzdy. To ve mně probudilo pozitivní očekávání, vždyť kdo by obětoval soboty a klidný spánek, když by to nemělo být zajímavě ohodnocené. Následovala studená sprcha v podobě vyřčeného tabulkového údaje i s mojí možnou započitatelnou praxí, kde jsme se hnuli docela nepatrně v číslech. Mzda byla vyčíslena na 276.000 KORUN HRUBÉHO ROČNĚ včetně maximálního možného osobního ohodnocení, které je limitováno a víc ani prd.

Radši jsem to vynásobila 12, jako roční mzdu, aby to vypadlo lépe, než částka, která mi byla sdělena jako hrubá mzda.

 Když si představím osobu, která by takovou práci přijala, vyjeví se mi pouze člověk, který má silné, ale opravdu silné sociální smýšlení a práci bere jako poslání, ne jako zdroj obživy ( tedy někdo jako jeptiška), nebo člověk, který se někde léčí, anebo úplně naivní čerstvá absolventka, která neřeší plat, protože žije s rodiči.

Vůbec se nedivím, že předchozí adeptka onemocněla.

Přestože jsem na různých chytrých serverech později četla, že pohovor zásadně ukončuje strana zaměstnavatele, tento pohovor jsem překotně ukončila já slovy : „ nebudeme se vzájemně okrádat o čas“  a s podáním ruky jsem zmizela z úřadu.

Okamžitě jsem si v autě zapálila a se střídavým vyprskáváním smíchy a tupým zíráním před sebe, jestli se mi to snad nezdálo, jsem seděla v autě a přemýšlela, jak tuhle vtipnou historku budu všem vyprávět.

Po nějaké době jsem zjistila, že jsem asi jediná, kdo se jí směje.

Udivilo mě, nakolik vážně dost známých pokyvovalo hlavou, že to je přece normální…!? To já teda ale nesouhlasím.

A do toho mě dneska pobavil další inzerát :

Řídící pracovník v hotelu, požadavek - VŠ vzdělání, plynulá angličtina a ruština, plat od 14-16.000Kč

 

No není to vtipné?

 

 

 

Autor: Olga Gusmanová | pátek 15.7.2016 0:00 | karma článku: 17,87 | přečteno: 297x
  • Další články autora

Olga Gusmanová

Jak jsem sázela fíkovník…

Na Velikonoce jsem se rozhodla odjed tradičně na slovenskou chalupu. Když jsme se synem dorazili, vyvětrali, zatopili a usedli do připravených křesílek na terase, ozvalo se z místního rozhlasu: „Vypočujtě si oznam“.

6.4.2024 v 11:50 | Karma: 19,33 | Přečteno: 298x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Do Budapešti sama? ..úplně v pohodě

Moje cestování nemůže probíhat asi normálně. A tak jsem se opět trochu neočekávaně ocitla v pátek večer v Budapešti, přestože jsem to ještě ve čtvrtek večer neměla vůbec v plánu.

15.3.2022 v 20:29 | Karma: 22,28 | Přečteno: 722x | Diskuse| Cestování

Olga Gusmanová

Když uvízneš za oceánem..

Jednou za čas mám puzení udělat něco bláznivého. Tak jako v roce 2019 neplánovaný odlet do New Yorku, po tom, co jsem nemohla přijít na to, co dát synovi k jeho 15. narozeninám. Na tenhle dárek jen tak nezapomene.

2.6.2021 v 21:38 | Karma: 23,57 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Noční můra Mariky Gombitové

Koncert Sen Mariky Gombitové v Tipsport aréně na Výstavišti dne 2.12. byl absolutně nezvládnutý ze strany pořadatele a musím říct, že obdivuji zpěvačku, že vydržela na pódiu až do konce.

3.12.2017 v 22:56 | Karma: 28,08 | Přečteno: 1640x | Diskuse| Kultura

Olga Gusmanová

Bakalářka... můj květnový konec světa

Ve čtyřiceti studovat vejšku je o nervy.Červen byl akční, ale už v květnu bylo o zábavu postaráno. Pro neznalé bych ráda uvedla, že završení bakalářského studia státní zkouškou na vysoké škole předchází odevzdání bakalářské práce.

12.7.2017 v 19:35 | Karma: 15,17 | Přečteno: 574x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 27
  • Celková karma 19,33
  • Průměrná čtenost 1787x
Svobodomyslná introvertka původem z Plzně

Seznam rubrik