Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Beatles, rodeo, Eiffelovka....a co my ?

  Ležím ve vaně a honí se mi hlavou, čím jsme asi pro svět zajímaví, jak nás vnímají lidé žijící jinde. Tohle nemá být žádná vážná úvaha, nemá to ani intelektuální váhu...prostě jen takové nedělní uvažování ve vaně.

 

Zajímal by mě obraz naší země, zemičky, očima úplně obyčejných lidí, které bych mohla potkat kdekoliv na  světě v hospodě u piva nebo v kavárně u kafe. Nemám absolutně páru o tom, co se do světa o nás dostane za zprávy a vůbec v tuto chvíli nehodlám ani okrajově myslet na politiku. Zajímal by mě čistě obyčejný malý průzkum mínění cizokrajné veřejnosti ...chtěla bych se u toho zasmát, nebo i diskutovat, případně obhajovat moji domovinu a národ. Mám jí totiž celkem ráda.

Chtěla bych si myslet, že jsme jako země zajímaví tím, co nám vybudoval Karel IV., pivem, škodovkou - i když se mi teda poslední modely moc nelíbí, ale o můj názor nejde. Jde o to jestli ji třeba barmanka v Madridu zná, jestli o ní někdy vůbec slyšela a ví, že je česká... ? Kdyby jo, asi bych i tak byla pyšná.

Podle mě by se alespoň na něco měl každý cizinec chytit, když mu řeknu  třeba...klasicky, Havel, Gott, ale i Svěrák, jeden nebo druhej,  mají přece Oskara !, Menzel, Hřebejk, Roden, Jágr,  Nedvěd, Rosický, Šeredová, Kurková, Herzigová, Dvořák, Smetana, Karel Svoboda, Kratochvílová ale myslím Jarmilu, Špotáková, Sáblíková, Neumannová, Šebrle, Lustig, Farna, knedlo vepřo, sametová revoluce, Mucha, Viewegh, ukradené pero...

Když si řeknu v hlavě stát a mám bez zdlouhavého přemýšlení sepsat svojí vlastní charakteristiku a pocity vůči dané zemi, mám to já osobně takhle :

Rusko - komunisti, mafiáni, zima, kalašnikov, Puškin, Putin, Stalin, Gorbačov, Lenin, tanky, ropovod, Moskva a upletený copy kolem hlavy, Mrazík, Bajkal, Omsk, zatvrzelost, nevkus, odolnost, svébytnost, tvrdost, Karlovy Vary

Polsko - katolíci, Osvětim, tržnice, Eva Farna, Jan Pavel II.,Veronika Černá, náboženská zkoprnělost

Německo - klobásky, přísnost a řád, Bierfest,99 Luftbalons, vánoční trhy, knír, marka, Deutsche Bahn, Boris Becker, Steffi Graf, Angela Merkelová, Říšský sněm, Dieter Bohlen, RTL, ARD a ZDF, trabant a wartburg

Rakousko - lyžovačka, kalhoty s kšandama, šilink, Vídeň, Prátr, sacher, Mozart, Schonbrunn, královna Sisi, Julius Meinl, akurátnost, chlad a mírná odtažitost, poněmčená česká jména Duschicka, Kubitschka, Muschka

Francie - móda a elegance, Belmondo, Delon, Angelika, Fantomas, Funes, gilotina, královna Antoinetta, croissant, bageta, šneci, Ludvík 16., Louvre a Mona Lisa, Notre-Dame, Eiffelovka, Viktor Hugo, Vanessa Paradis, Asterix a Obelix, Bastila, Charlie Hebdo, Moulin Rouge, střídmý narcismus, hrdost, jasný nacionalismus

Slovensko -  Mečiar, Jánošík, halušky, kostel, Tatry, klobásy, slivovice, ovce, Adéla Banášová, zabijačka,  Partička, Gombitová , Žbirka, Elán, Team, Karol Polák, Satinský, E.a M. Vašáryová, Dočolomanský, pospolitost, srdečnost, tradice, typické vůně a chutě , kadě iděš, sú tu něni, něch sa páči,  bocian, maškrta, topánky, raňajky, kremeše, slíže, nejkrásnější dětství a babička

Velká Británie - déšť, Královna Alžběta, Diana, Piccadilly Circus, Elton John, červená budka, Beefeater, Big Ben, Beatles, Colin Firth, Mr. Bean, Jane Austen,  Sean Connery, Wiliam a Kate, Top Gear, patrový autobus, Notthing Hill, Rols Royce, suchý humor, styl, šarm, moc, historie

Itálie - pizza a všechny těstoviny, Giuseppe Verdi, papež, Chobotnice, Sicílie, paroháč, Etna, Berlusconi, fiat Punto, Alena Šeredová, Pisa, gondola, Prosciuto, Prosecco, Leonardo da Vinci, Emanuel Ridi, Maléry pana účetního, Ornella Muti, Sofia Loren, slunce, Luciano Pavarotti, Marco Polo,  Eros Ramazzotti, holubi na náměstí, mafiáni, drzost, hlučnost, gestikulace, drobky na stole

Španělsko - skútry, pomeranče, paella, smrduté krámky s oslí kýtou, moře, Barcelona, maňana, Sangria, slunce, pláže, červený víno, Antonio Banderas, Seat, rodeo, olivy, Kanárské ostrovy, temperament, kytara - zpěv- tanec, přívětivost a pohoda, barvy a teplo, fotbal

USA - Obama, dolar, dvojčata, indiáni, New York, kukuřice, kovboj, Forest Gump, Michael Jackson, Elvis Prestly, seriál Dallas, Kriminálka Miami, hokejisti, whisky, hamburger, vlajka, otroci, Merylin Monroe. Maryl Streep, J.F. Kennedy, Steven Spielberg, route 66, uragány, Hollywood, Ivana Trump, úsměv za každou cenu, přebubřelá až afektivní srdečnost, naivita, vstřícnost, respekt, svoboda, moc a peníze

..., chtěla jsem ještě dát Japonsko, ale nejspíš to už stačí.

Vůbec nevím co si myslet o Maďarsku, tam se teprve chystám, třeba mi zrovna tam poví, že jsme namyšlení spekulanti s výborným pivem.

Lezu z vany.

Autor: Olga Gusmanová | neděle 29.3.2015 19:19 | karma článku: 9,11 | přečteno: 258x
  • Další články autora

Olga Gusmanová

Jak jsem sázela fíkovník…

Na Velikonoce jsem se rozhodla odjed tradičně na slovenskou chalupu. Když jsme se synem dorazili, vyvětrali, zatopili a usedli do připravených křesílek na terase, ozvalo se z místního rozhlasu: „Vypočujtě si oznam“.

6.4.2024 v 11:50 | Karma: 19,32 | Přečteno: 295x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Do Budapešti sama? ..úplně v pohodě

Moje cestování nemůže probíhat asi normálně. A tak jsem se opět trochu neočekávaně ocitla v pátek večer v Budapešti, přestože jsem to ještě ve čtvrtek večer neměla vůbec v plánu.

15.3.2022 v 20:29 | Karma: 22,28 | Přečteno: 720x | Diskuse| Cestování

Olga Gusmanová

Když uvízneš za oceánem..

Jednou za čas mám puzení udělat něco bláznivého. Tak jako v roce 2019 neplánovaný odlet do New Yorku, po tom, co jsem nemohla přijít na to, co dát synovi k jeho 15. narozeninám. Na tenhle dárek jen tak nezapomene.

2.6.2021 v 21:38 | Karma: 23,57 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Noční můra Mariky Gombitové

Koncert Sen Mariky Gombitové v Tipsport aréně na Výstavišti dne 2.12. byl absolutně nezvládnutý ze strany pořadatele a musím říct, že obdivuji zpěvačku, že vydržela na pódiu až do konce.

3.12.2017 v 22:56 | Karma: 28,08 | Přečteno: 1640x | Diskuse| Kultura

Olga Gusmanová

Bakalářka... můj květnový konec světa

Ve čtyřiceti studovat vejšku je o nervy.Červen byl akční, ale už v květnu bylo o zábavu postaráno. Pro neznalé bych ráda uvedla, že završení bakalářského studia státní zkouškou na vysoké škole předchází odevzdání bakalářské práce.

12.7.2017 v 19:35 | Karma: 15,17 | Přečteno: 574x | Ostatní

Olga Gusmanová

Hladové bříško

Viděla jsem v televizi ve zprávách krátký dokument o tom, jak děti ze sociálně slabých rodin nemají školní obědy. Byla tam holčička, která říkala, že by přála všem dětem plná bříška.

23.3.2017 v 8:42 | Karma: 24,53 | Přečteno: 969x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Vyhrát a nezblbnout

Úplně snadno jsem se stala posedlá jednou soutěží, i přesto, že se považuji za průměrně inteligentní.

31.7.2016 v 21:45 | Karma: 17,22 | Přečteno: 476x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Mám zřejmě novou zálibu

Baví mě poslední dobou číst směšné inzeráty pracovních nabídek. Pro někoho budou spíš k pláči. Pro mě k smíchu....nebo možná k výsměchu.

15.7.2016 v 0:00 | Karma: 17,87 | Přečteno: 297x | Diskuse| Společnost

Olga Gusmanová

Ukradli mi auto

Dneska mi ukradli auto. Uběhlo 5 hodin od chvíle co jsem byla konfrontována s faktem, že asi budu muset chodit pěšky..pořád mi to ale asi nedochází.

15.3.2016 v 17:04 | Karma: 19,59 | Přečteno: 1113x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Jazykový kurz

Navštěvuji kurz němčiny. V každém novém kolektivu dochází k okukování nově příchozích. Zjišťuji, že mě čím dál víc baví pozorovat specifické chování specifických lidí.

10.3.2016 v 22:27 | Karma: 14,04 | Přečteno: 521x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Moje stížnost na chování prodavačky v jednom z hypermarketů ..

Rozhodla jsem se, že jsem už " dost stará" na to, nechávat na sobě zkoušet co unesu, nebo co si nechám líbit a napsala jsem stížnost, na kterou reagoval ředitel pobočky.

29.12.2014 v 14:34 | Karma: 21,73 | Přečteno: 3779x | Ostatní

Olga Gusmanová

Mé setkání s úchylem...kéž by nebylo

Na to, že se setkám v životě s úchylem mě nikdo nepřipravil. Ty situace byly pro mě jako dítě strašlivé a pocity různorodé a velmi, velmi stresující.

15.8.2013 v 21:15 | Karma: 23,38 | Přečteno: 1553x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Velká "prdel"..,teda jak se to vezme

Letní povídka pro Víkend MF DNES Příbuzní mohou mít všelijaké úmysly, mohou být příjemní i na zabití. Určitě si je ale nemůžeme vybrat, protože pak by to nebyli příbuzní, ale přátelé.

26.7.2013 v 20:03 | Karma: 18,32 | Přečteno: 2269x | Ostatní

Olga Gusmanová

Hledat práci? - recept jak se cítit méněcenná...

Hledám práci. Už přibližně dva měsíce, dvakrát v týdnu odesílám svůj životopis na 40 inzerátů ze všech vybraných nejznámějších serverů nabízejících zaměstnání. Na většině z nich jsem si životopis i zaregistrovala.

14.6.2013 v 10:59 | Karma: 24,46 | Přečteno: 1836x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Jak jsem si málem zpřelámala hnátičky..

Když jsem byla malá a ve třídě se objevil někdo ze spolužáků se sádrou na ruce nebo noze, ohromně jsem mu tu sádru záviděla.

11.6.2013 v 17:24 | Karma: 5,64 | Přečteno: 120x | Ona

Olga Gusmanová

O střídavé péči vyprávím na potkání..

..že se nehodí pro každého, to vím, z vyprávění různých příběhů . Občas se setkávám s lidmi, které podle jejich výrazu na tváři zarazí, když se zmíním, že mám syna ve střídavé péči.

10.6.2013 v 13:27 | Karma: 40,38 | Přečteno: 7826x | Ostatní

Olga Gusmanová

My chceme rodit! My chceme rodit!....

Sice si to ne každý uvědomuje, ale rodit děti, je vlastně ku prospěchu celé společnosti. Vysvětlovat to ale nebudu. Mám si jít stoupnout s transparentem někam do ulic? To neudělám...ale fňukat mě taky nebaví.

22.4.2013 v 18:46 | Karma: 20,88 | Přečteno: 1706x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Když trdýlko sedne za volant...

Od doby co jsem se učila v autoškole řídit uběhlo dost let, ale zážitek z první samostatné jízdy zůstane nafurt.

18.3.2013 v 21:22 | Karma: 18,56 | Přečteno: 1143x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Střídavka funguje

přepisuji můj příspěvek na stránky o střídavé péči, protože se mi občas stane, že mě tatínkové oslovují s tím, jak střídavá péče ve skutečnosti funguje.

6.6.2012 v 21:06 | Karma: 13,59 | Přečteno: 1119x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Bílá paní ...

Potkat někoho významného se občas přihodí každému. Slyšet vyprávět významného člověka o tom, co všechno stálo za jeho úspěchem a jak trnitá ta cesta byla, štěstí mít každý nemusí. Já ho měla a k tomu všemu jsem měla

22.5.2012 v 20:29 | Karma: 9,54 | Přečteno: 689x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 27
  • Celková karma 19,13
  • Průměrná čtenost 1787x
Svobodomyslná introvertka původem z Plzně

Seznam rubrik