Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mé setkání s úchylem...kéž by nebylo

Na to, že se setkám v životě s úchylem mě nikdo nepřipravil. Ty situace byly pro mě jako dítě strašlivé a pocity různorodé a velmi, velmi stresující.

 

Když jsem se poprvé v životě setkala s úchylem, bylo mi asi 5 let. Moje máma pracovala na poště a tenhle mladý člověk, který se jí jevil jako sympatický usměvavý mladý muž, který má rád děti, jezdil na poštu s balíky.

Protože máme poštu přímo v domě, kde jsem vyrůstala, chodily jsme za mámou často. Tento balíkář mě ale děsil od samého začátku. Nejen, že jakési hrátky s křehkou holčičkou v šatičkách, kterou vyhazoval do vzduchu nepřiměřeně vysoko, až se mi tajil dech neuměl ukočírovat a vyhazoval mě tak dlouho dokud jsem nekřičela ve křeči "mami pomoc" nebo ho nezačala štípat, což mu ale vůbec nevadilo, zrovnatak hned po jeho prvních dotecích jsem cítila nevysvětlitelný odpor k tomuto pořád divně usměvavému obtloustlému upocenému pánovi.Bylo mu odhadem něco přes dvacet.

To, že se mě při různých lochtačkách snažil dotýkat na místech, která cizímu rozhodně nepřísluší, bafal na mě spoza skříně tak hlasitě, až se mi podlamovaly nohy a doslova mě děsil, honil mě po rozlehlé hale se stolky doručovatelek, kdy jsem se v hrůze modlila ať mě nechytí,i kdybych si nohy měla zlámat, tomu všemu se moje máma hihňala se slovy " ten to ale s dětma umí"... jak se strašně pletla!. Nebyla u všeho přítomná a úchyl využíval času, kdy si dělala svou práci, ale musela vidět můj vyděšený výraz, roztřesený nohy a kolikrát jsem brečela a křečovitě se jí držela,ať mě on už nechá napokoji. Pamatuju si, jak mi řekla...prosím tě, co vyvádíš?!!Cítila jsem se ke všemu ještě hloupě a provinile.

Řekla jsem jí doma, že na mě divně šahá, ale asi tomu nechtěla věřit. Měla ho ráda, působil na ní sympatickým dojmem, zato já měla osipky, když vyslovila jen jeho jméno. Řekla jsem to i starší sestře, která byla taky jeho oblíbeným terčem, když se zrovna zjevil, a ta mi potvrdila, že je jí to taky nepříjemný a že jí sahal na kalhotky. Slíbily jsme si, že jakmile tam balíkář bude, nepůjdem tam. Poznaly jsme totiž jeho auto.

Úchyla číslo dva jsem potkala asi v 10ti letech v tramvaji v Plzni, když jsem jela na hudebku.Tramvaje jezdily tenkrát jen po jednom voze a našlápnuté k prasknutí, obzvlášť když šli lidi ze škodovky, co už samo o sobě byl stres, jestli stihnu včas vystoupit, než se proderu davem, který, postupně přistupující,mě tlačil od dveří stále hlouběji do útrob vozu. Většinou jsem měla hlavu nacpanou někde u zadnic spolucestujících, kteří mě mačkali ze všech stran. Už to nebyl moc příjemný pocit.

Tenkrát jsem se dostala ale během pár zastávek s vystupující vlnou až k sedačce u prvních dveří, kde jsem se chytla tyče a kde seděl starší pán s holí a silnými brýlemi.

Byl zanedbaného zjevu, umaštěnými vlasy a nuzného oblečení v horku nabalený do svetru. Ještě dnes po skoro 30 ti letech bych tvrdila, že měl svetr zelenou barvu. Díval se několik zastávek střídavě z okna a na mě až jsem ucítila něco šimrat na své noze. Nejdřív jsem se ošívala, v mačkanici jsem myslela, že je to něčí taška, ale když jsem se podrbala, ucítila jsem ruku. Byla to jeho ruka, která se šourala pomalu po mé noze pod šatičkama od kolena směrem nahoru.Vyděsilo mě to, ale uklidnila jsem se, že pán nevidí a asi se spletl a ruku jsem mu odstrčila. Jenže po pár vteřinách ruka už zas byla zpátky. Stála jsem ještě pár vteřin vyděšeně odstrkující ruku, která se pořád vracela a současně s přetahovanou ve mě zesiloval pocit strachu, děsu, bezmoci, roztřásla jsem se tak, že jsem upustila igelitku s notama, rychle jsem ji sebrala a okamžitě jsem se začala rvát davem směrem k prostředním dveřím tramvaje. Měla jsem celou dobu pocit, že se za mnou sápe, slzy jsem měla na krajíčku a jediný co jsem chtěla, vystoupit a aby tam byl táta nebo máma.

Rvala jsem se asi tak šíleně, že jsem měla pocit, že se dav v tramvaji přede mnou rozbíhá do stran a prorvala jsem se až ven na zastávku, kde jsem zalapala po čerstvém vzduchu. Děsila jsem se aby nevystoupil za mnou a nechytil mě na zastávce, pozorovala jsem dveře a když se zavřely, vjel do mě takový pocit slabosti, že jsem myslela, že se neudržím na nohou.Bylo mi na omdlení, ale byla jsem šťastná, že je pryč.Další tramvaj jsem nechala odjet a vážně uvažovala, že dojdu na hudebku 5 zastávek pěšky, ale abych nezměškala hodinu, nakonec jsem do další nastoupila. Od těch dob jsem v MHD pozorovala lidi a když si v trolejbusu cestou k babi ke mně někdo přisedl na dvojsedačku, zvedla jsem se a radši stála u dveří, abych byla blízko k únikové cestě.

Měla jsem ještě jedno osobní setkání s úchylem, když mi bylo 20, ale o tom zas jindy. To bylo opravdové setkání s člověkem  nevyzpytatelným a narušeným, sexuálně obtěžujícím, kterého si mi povedlo zvládnout i když to nebylo vůbec jednoduché a musela jsem zachovat chladnou hlavu.. a pak popravdě ještě jedno setkání,když mi bylo 17, které se mi zvládnout nepovedlo, ale na to musím sebrat odvahu, abych o tom někdy napsala.

Tímto chci jen říct, že pokud jste rodiče, věřte svým dětem. A taky je pozorujte. Pocity se zrcadlí v chování dětí a když jsou vystrašené, něco se jim děje o čem se třeba bojí mluvit. Já jsem o tom už víckrát s rodiči nemluvila, pocit, který jsem měla byl, že jsem jim nechtěla přidělávat starost a taky jsem si myslela, že mi to neuvěří...

 

 

Autor: Olga Gusmanová | čtvrtek 15.8.2013 21:15 | karma článku: 23,38 | přečteno: 1553x
  • Další články autora

Olga Gusmanová

Jak jsem sázela fíkovník…

Na Velikonoce jsem se rozhodla odjed tradičně na slovenskou chalupu. Když jsme se synem dorazili, vyvětrali, zatopili a usedli do připravených křesílek na terase, ozvalo se z místního rozhlasu: „Vypočujtě si oznam“.

6.4.2024 v 11:50 | Karma: 19,33 | Přečteno: 296x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Do Budapešti sama? ..úplně v pohodě

Moje cestování nemůže probíhat asi normálně. A tak jsem se opět trochu neočekávaně ocitla v pátek večer v Budapešti, přestože jsem to ještě ve čtvrtek večer neměla vůbec v plánu.

15.3.2022 v 20:29 | Karma: 22,28 | Přečteno: 721x | Diskuse| Cestování

Olga Gusmanová

Když uvízneš za oceánem..

Jednou za čas mám puzení udělat něco bláznivého. Tak jako v roce 2019 neplánovaný odlet do New Yorku, po tom, co jsem nemohla přijít na to, co dát synovi k jeho 15. narozeninám. Na tenhle dárek jen tak nezapomene.

2.6.2021 v 21:38 | Karma: 23,57 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Noční můra Mariky Gombitové

Koncert Sen Mariky Gombitové v Tipsport aréně na Výstavišti dne 2.12. byl absolutně nezvládnutý ze strany pořadatele a musím říct, že obdivuji zpěvačku, že vydržela na pódiu až do konce.

3.12.2017 v 22:56 | Karma: 28,08 | Přečteno: 1640x | Diskuse| Kultura

Olga Gusmanová

Bakalářka... můj květnový konec světa

Ve čtyřiceti studovat vejšku je o nervy.Červen byl akční, ale už v květnu bylo o zábavu postaráno. Pro neznalé bych ráda uvedla, že završení bakalářského studia státní zkouškou na vysoké škole předchází odevzdání bakalářské práce.

12.7.2017 v 19:35 | Karma: 15,17 | Přečteno: 574x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 27
  • Celková karma 19,33
  • Průměrná čtenost 1787x
Svobodomyslná introvertka původem z Plzně

Seznam rubrik