Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem si málem zpřelámala hnátičky..

Když jsem byla malá a ve třídě se objevil někdo ze spolužáků se sádrou na ruce nebo noze, ohromně jsem mu tu sádru záviděla.

Nejen že jsem moc nemarodila, nepovedlo se mi nikdy během školní docházky si cokoliv zlomit. Zato některé holky měly ruku v sádře i opakovaně!

Já to taky tak chtěla….nemusela bych psát, nemusela bych nosit aktovku, pomáhali by mi se oblíkat, nemusela bych na tělák, teda seděla bych na lavičce a koukala na ostatní jak se potí. Jééé to by bylo. Tělák byl nejhnusnější předmět a zrušila bych ho i dneska, kdybych musela chodit do školy.

 Když slovenská babička říkala, že mám pevné kosti, byla jsem na to nakonec pyšná a smířila se s tím, že s pevnýma kostma si nejspíš nic nezlomím. Asi mám něco, co jen tak někdo nemá... myslela jsem si hrdě.

Postupem času, hlavně v období na střední škole se mi stávalo tak 1-2 krát do roka, že jsem si vymkla kotník…bolest jak blázen, modrá a pak zelená noha, obinadlo a úleva z těláku…to jediné super.

Když jsem si jednou napodruhé vymkla kotník už týden vymknutý, dostala jsem pro jistotu moji vysněnou sádru. To byla paráda. Připadala jsem si děsně důležitá, ale jen do doby, než se odjíždělo v rámci školy na exkurzi do vinných sklípků na Moravu.

Když jsem se dobelhala k autobusu, třídní kouknul na nohu a řekl..Gusmanová blázníš ? nene, ty nepojedeš, nebudu riskovat, že mi tam někde uklouzneš, budeš ty dva dny, co tu nebudeme chodit do 3.A. Bylo mi do breku, marně holky třídního přemlouvaly, zaklaply se dveře autobusu a já zůstala se svou sádrou stát na chodníku. V tu chvíli jsem jí nenáviděla. Najednou bych jí nejradši rozmlátila, zahodila, noha pod ní byla už určitě v pohodě.

Třída si užívala ve sklípku, opíjeli se vínem v rámci vyučování…“degustovali“ dva dny a já sama se sádrou na intru.

Nohu jsem si vymkla ještě několikrát jednou dokonce obě najednou, ale protože jsem měla už praxi, věděla jsem, že to musím okamžitě rozchodit, žádné fňukání, vstát a chodit, svižně…

Další oblastí úrazů jsou moje holeně.

Jednou jsem upadla na eskalátorech v metru. Připadala jsem si tenkrát strašně "za dámu", měla jsem bílej kožíšek, bylo mi asi dvacet.Zaškobrtla se mi bota na podpatku a už jsem letěla po hlavě. Skončila jsem v poloze na 4, ale protože jsem ležela hlavou dolů na stále jedoucích schodech, odnesly to právě holeně, které se mi svezly po zubatých zakončeních schodů…

Byla to přesně ta situace, kdy se říká – málem se bolestí počůrala.

 Měla jsem dojem, že už se nepostavím, ovšem konec eskalátoru se rychlostí blížil a já už se viděla skřípnutá do kovového polykače schodů, který zas nahoře schody plival na další okružní jízdu.  Schody mě vyhodily na mramorovou dlažbu.

Podotýkám, že jsem opilá nebyla, bylo to za bílého dne, všude spousta čumilů, já roztrhaný silonky, zlomený podpatek, bílý kožíšek už nebyl bílý a tím pádem pro mě odpoledne„ za dámu“ skončilo.

Na holeni mám dodnes vroubky.

Když jsem se nastěhovala sem,  kde teď bydlím, to by nebylo, abych to tu také nepokřtila a tak jsem hodila ústa hned dvakrát po sobě. Nejdřív, když jsem šla na vínko s panem podnikatelem, který se mi moc líbil, hodila jsem jedny ústa přímo v jeho zorném poli.

Pár dní nato, opět mrzlo. Právě jsme s paní z 6. patra vycházely obě naráz z domu a protože jsem stála daleko od zábradlí, rozhodla jsem se, že  teda schody sejdu v podpadcích bez podpory zábradlí. Jéénže.. šmyk , zadupkala jsem ještě párkárt na místě ve snaze udržet balanc, marně. Opět hlavou napřed letim z 8. schodu,… duc duc duc poslední tři, ještě mě pleskne letící  noťas přes hlavu a já tradičně zase na 4 a z docela malé blízkosti pozoruji kamínky v asfaltu. Kolem dokola vysypaná kabelka a paní s vyděšeným výrazem říká…nestalo se vám nic????????

Statečné - Néééé, kdepak, v pohóódě, snažím se vtipkovat a mávnu ztuhlou rukou, jako by se mi to stávalo denně. Zas ta tupá bolest, zas pocit, že už nevstanu a že to snad tentokrát i pustim…

Nepustila.

Dobelhala jsem se do auta a až tam jsem se rozbulela, abych si ulevila.

No a můj poslední úraz, ten se ještě hojí.

Pekla jsem večer koláč.

Vyndala jsem ho z horkovzdušné trouby a dvířka nechala otevřená.

Normálně se v noci nebudím ani na pití ani na záchod, tentokrát mě ale žízeň vzbudila, a protože je mi postel v noci královstvím,  rychle do ní pospíchám. Chvátala jsem se napít, abych už zas byla ve vyhřáté peřině.

Šla jsem rychle a po tmě.

Náraz o boční stěnu skleněných těžkých dvířek od trouby mě doslova paralyzoval, a protože chvíli trvalo, než mi adrenalinový šok dovolil pochopit co se stalo a probudil ještě spící zbytek mé mozkové kůry, stála jsem jak přikovaná pár vteřin, než se propojily všechny nervové dráhy a řekly si vzájemně, že to fakt byla pecka a vyslaly signál - bolest jako ….!!!!

 Už od předposledního úrazu jsem si řekla, že nenechám nic náhodě a vzhledem k tomu, že do toho i dělám, pojistila jsem se. Za tuhle poslední nehodu jsem dostala odškodné 8 tisíc Kč.

 Asi bych si měla jít koupit chrániče, já vím, ale já jsem si udělala jinou radost…

 

 

 

 

Autor: Olga Gusmanová | úterý 11.6.2013 17:24 | karma článku: 5,64 | přečteno: 120x
  • Další články autora

Olga Gusmanová

Jak jsem sázela fíkovník…

Na Velikonoce jsem se rozhodla odjed tradičně na slovenskou chalupu. Když jsme se synem dorazili, vyvětrali, zatopili a usedli do připravených křesílek na terase, ozvalo se z místního rozhlasu: „Vypočujtě si oznam“.

6.4.2024 v 11:50 | Karma: 19,33 | Přečteno: 296x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Do Budapešti sama? ..úplně v pohodě

Moje cestování nemůže probíhat asi normálně. A tak jsem se opět trochu neočekávaně ocitla v pátek večer v Budapešti, přestože jsem to ještě ve čtvrtek večer neměla vůbec v plánu.

15.3.2022 v 20:29 | Karma: 22,28 | Přečteno: 721x | Diskuse| Cestování

Olga Gusmanová

Když uvízneš za oceánem..

Jednou za čas mám puzení udělat něco bláznivého. Tak jako v roce 2019 neplánovaný odlet do New Yorku, po tom, co jsem nemohla přijít na to, co dát synovi k jeho 15. narozeninám. Na tenhle dárek jen tak nezapomene.

2.6.2021 v 21:38 | Karma: 23,57 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Noční můra Mariky Gombitové

Koncert Sen Mariky Gombitové v Tipsport aréně na Výstavišti dne 2.12. byl absolutně nezvládnutý ze strany pořadatele a musím říct, že obdivuji zpěvačku, že vydržela na pódiu až do konce.

3.12.2017 v 22:56 | Karma: 28,08 | Přečteno: 1640x | Diskuse| Kultura

Olga Gusmanová

Bakalářka... můj květnový konec světa

Ve čtyřiceti studovat vejšku je o nervy.Červen byl akční, ale už v květnu bylo o zábavu postaráno. Pro neznalé bych ráda uvedla, že završení bakalářského studia státní zkouškou na vysoké škole předchází odevzdání bakalářské práce.

12.7.2017 v 19:35 | Karma: 15,17 | Přečteno: 574x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  10:24

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnují kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Nejvyšší soud odmítl dovolání střelce z úřadu práce. Potvrdil mu doživotí

26. dubna 2024  10:15

Nejvyšší soud potvrdil Jiřímu Dvořákovi doživotní trest vězení za násilné útoky na několik žen v...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 27
  • Celková karma 19,33
  • Průměrná čtenost 1787x
Svobodomyslná introvertka původem z Plzně

Seznam rubrik