Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zpropadený sedátko ...

Od dob co jsem chodila do hodin hudební výchovy si dávám sakra pozor jak a kam si sedám.

Když jsem docházela jako holka do hodin klavíru, jednou se mi přihodila věc, kdy se mi odejít už málem nepodařilo.

Znáte jistě ty sedátka ke klavírům, dají se otáčením vytočit nahoru nebo dolů podle toho, jak vysoký je klavírista, aby se nehrbil , nebo  právě třeba aby dítě nemělo ruce moc vysoko. Ruce by měly být v pravém úhlu, podle toho se sedátko upravuje.

V naší učebně jsme měli sedátko staré, ošoupané, které na rozdíl od hladkého, které měla naše babi, kam jsem chodila cvičit, mělo tohle na okraji takovou vystouplou lištičku. Několikrát jsem si zatrhla silonky, to ale bylo „ prd“  v porovnání s tím, co ještě mi tohle blbé sedátko způsobilo.

Hraju, hraju ..už asi půl hodiny a cítím celou dobu, jak mě divně tlačí něco  zespodu do nohou. Protože jsem ale zrovna na tuto hodinu moc necvičila a učitelka byla naštvaná, nechtěla jsem si stěžovat a tak jsem tiše protrpěla celou hodinu.

Po skončení hodiny učitelka zmizela na chvíli ze třídy a já si balila pomalu noty.

Zvednu se, že vstanu, ale COŽE ??  pocit, který asi popíšu jedině jako: neměla jsem nohy!!! Viděla jsem je, ale prostě tam nebyly. Necítila jsem je. Byly mrtvé…totálně odkrvené po hodině hraní a díky sedátku co tlačilo byl přerušen přívod krve a nastalo paralyzování celých dolních končetin. MÝCH krásných končetinek v bílých podkolenkách a sandálkách.

No vstát jsem nějak musela a tak jsem se vší silou opřela o piáno a s vypětím sil se snažila dobelhat ke svým věcem. Sice byly vzdálené asi 3 metry, ale připadalo mi to jako by mě od nich dělil oceán.

No zkuste se postavit na něco, co se tváří jako dva cizí špalky ze dřeva , co vám podsunuli pod zadek a vypovídává vám to navíc službu. Pohybem jakým jsem se dostala od sedátka, přes učitelky stůl až k židli bych nazvala „styl robota míchlý se stylem chůze člověka po obrně“navíc  s nekontrolovatelným podlamováním v kolenou. Myslím, že jsem to popsala zcela přesně.

K tomu si představte  10 letou holčičku s culíčkama v šatičkách a sandálkách, která doteď byla naprosto normální…

Výraz žáčka, který mě celou dobu sledoval a šel po mě na řadu jako vždycky ,bych nazvala NEPŘEDSTÍRANÝ ÚDIV…jen tu otevřenou pusu si mohl odpustit.

Myslím, že si asi musel říkat něco ve smyslu  „ týý vado,ta holka umí napodobit božího robotickýho Chikanga“….anebo „ týý jo, taková hezká holčička to byla a teď je takhle strašně nemocná…“

P.S. Dostala jsem se z toho. 

 

Autor: Olga Gusmanová | středa 24.4.2013 16:47 | karma článku: 9,76 | přečteno: 556x
  • Další články autora

Olga Gusmanová

Jak jsem sázela fíkovník…

Na Velikonoce jsem se rozhodla odjed tradičně na slovenskou chalupu. Když jsme se synem dorazili, vyvětrali, zatopili a usedli do připravených křesílek na terase, ozvalo se z místního rozhlasu: „Vypočujtě si oznam“.

6.4.2024 v 11:50 | Karma: 19,33 | Přečteno: 296x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Do Budapešti sama? ..úplně v pohodě

Moje cestování nemůže probíhat asi normálně. A tak jsem se opět trochu neočekávaně ocitla v pátek večer v Budapešti, přestože jsem to ještě ve čtvrtek večer neměla vůbec v plánu.

15.3.2022 v 20:29 | Karma: 22,28 | Přečteno: 721x | Diskuse| Cestování

Olga Gusmanová

Když uvízneš za oceánem..

Jednou za čas mám puzení udělat něco bláznivého. Tak jako v roce 2019 neplánovaný odlet do New Yorku, po tom, co jsem nemohla přijít na to, co dát synovi k jeho 15. narozeninám. Na tenhle dárek jen tak nezapomene.

2.6.2021 v 21:38 | Karma: 23,57 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Noční můra Mariky Gombitové

Koncert Sen Mariky Gombitové v Tipsport aréně na Výstavišti dne 2.12. byl absolutně nezvládnutý ze strany pořadatele a musím říct, že obdivuji zpěvačku, že vydržela na pódiu až do konce.

3.12.2017 v 22:56 | Karma: 28,08 | Přečteno: 1640x | Diskuse| Kultura

Olga Gusmanová

Bakalářka... můj květnový konec světa

Ve čtyřiceti studovat vejšku je o nervy.Červen byl akční, ale už v květnu bylo o zábavu postaráno. Pro neznalé bych ráda uvedla, že završení bakalářského studia státní zkouškou na vysoké škole předchází odevzdání bakalářské práce.

12.7.2017 v 19:35 | Karma: 15,17 | Přečteno: 574x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 19,33
  • Průměrná čtenost 1787x
Svobodomyslná introvertka původem z Plzně

Seznam rubrik