Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Střídavka funguje

  přepisuji můj příspěvek na stránky o střídavé péči, protože se mi občas stane, že mě tatínkové oslovují s tím, jak střídavá péče ve skutečnosti funguje.

... jsem matka 8 letého syna ve střídavé péči. Můj příběh je o tom, kdy jsme se rozešli my,dva dospělí lidé, kteří spolu nebyli šťastní a protože oba milujeme našeho syna samozřejmě stejně, věděla jsem, že on nás potřebuje také stejně, oba dva.Možná i proto, že jsem začala pracovat už když malému byly 2 roky a vozili jsme ho k babičce-tchýni, byl pak přechod o rok a půl později na střídavku jednodušší, protože vzhledem k pracovní době musel u babičky zůstávat někdy i přes noc a já jsem tedy byla zvyklá, že dítě nespí vždy doma.To je možná jeden z důvodů u matek-kamarádek, které střídavku nechápou a zase z mého pohledu na dětech jsou více závislé. U nás bylo vše taknějak pozvolna a nenásilně.(Jen asi dvakrát se stalo,že jsem měla výčitku,když malý marodil a byl zrovna s babičkou,že s ním mám být já.) Když jsme se rozešli nepozorovala jsem na malém vůbec žádné výkyvy, byly mu necelé 4 roky.
Až po roce jsem se dozvěděla, že tam byl nějaký problém ve vztahu malý - nová partnerka, ale víc jsem nezjistila, bylo mi to řečeno v době, kdy už bylo po problému. Dodnes nevím o co šlo.A ani po tom nepátrám, protože mám k bývalému důvěru, že by zásadní věc řešil vždy ve prospěch syna.
Měli jsme později jen jeden malý zkrat za dobu 5 let střídavky, kdy jsme asi hodinu měli výměnu názoru kdo je víc, jestli otec nebo matka, když jsme si neuměli představit situaci, která nastane s přechodem malého ze školky do školy a my budeme muset zavést řád i do střídavé péče. Jednalo se pouze o momentální emoční "výplach mozku". Oba máme s pravidly maličko problém a v době školky jsme si malého střídali jak nám to vyhovovalo. Musím upřesnit, že jsme nebyli manželé a ani jsme nenechali rozhodovat soud o tom, kdo bude naše dítě vychovávat, dohodli jsme se na všem sami.Myslím,že je velice důležité, že nám zůstal vůči sobě respekt a úcta a na tom jsou postaveny základy pro fungování střídavky u nás dvou. Přála bych to tak všem, kdo je ve stejné situaci. Bohužel se setkávám s opačnými případy. Ale znám i pár těch, kterým střídavka také funguje.
Měla jsem i opakovaně problém s tchyní, která občas neblaze zasahovala do péče, ale po rozhovoru s bývalým, kdy jsem ho požádala, aby cokoliv se bude dít kolem našeho dítěte řešil vždy a jen se mnou jsme se dohodli, že si nenecháme mluvit do výchovy syna třetí osobou a všechny důležité věci, třídní schůzky, doktory a další budeme vždycky řešit jen my dva, rodiče, po domluvě.Protože jak říkám, neměli jsme daná žádná jasná pravidla, ta začala vznikat až když problém nastal a situace se musela řešit.Je to opravdu o komunikaci a ochotě rodičů vyjít si v zájmu dítěte vstříc a nenechat si do toho "kecat" někým dalším. Tak to alespoň platí u nás. Kdykoliv jeden nebo druhý z nás dvou přišel s nějakým naočkovaným nápadem, okamžitě se protistrana stavěla do opozice a nevyřešilo se nic. Od těch dob se díváme na všechno očima i toho druhého.
Já jsem dnes šťastná, že jsem si jako otce pro své dítě vybrala inteligentního chlapa, se kterým se na všem dohodnu a jsem naprosto v klidu, když je malý u tatínka, protože vím, že je o něj stoprocentně postaráno. Maximálně si nevyčistí zuby.
A co oči nevidí...nemám důvod řešit, taky koukáme občas na pohádku až do 22:30h a usínáme u ní smotaní, zachumlaní v peřině, ručku v ruce a spokojení...
 
 

 



 

Autor: Olga Gusmanová | středa 6.6.2012 21:06 | karma článku: 13,59 | přečteno: 1119x
  • Další články autora

Olga Gusmanová

Jak jsem sázela fíkovník…

Na Velikonoce jsem se rozhodla odjed tradičně na slovenskou chalupu. Když jsme se synem dorazili, vyvětrali, zatopili a usedli do připravených křesílek na terase, ozvalo se z místního rozhlasu: „Vypočujtě si oznam“.

6.4.2024 v 11:50 | Karma: 19,33 | Přečteno: 298x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Do Budapešti sama? ..úplně v pohodě

Moje cestování nemůže probíhat asi normálně. A tak jsem se opět trochu neočekávaně ocitla v pátek večer v Budapešti, přestože jsem to ještě ve čtvrtek večer neměla vůbec v plánu.

15.3.2022 v 20:29 | Karma: 22,28 | Přečteno: 722x | Diskuse| Cestování

Olga Gusmanová

Když uvízneš za oceánem..

Jednou za čas mám puzení udělat něco bláznivého. Tak jako v roce 2019 neplánovaný odlet do New Yorku, po tom, co jsem nemohla přijít na to, co dát synovi k jeho 15. narozeninám. Na tenhle dárek jen tak nezapomene.

2.6.2021 v 21:38 | Karma: 23,57 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ostatní

Olga Gusmanová

Noční můra Mariky Gombitové

Koncert Sen Mariky Gombitové v Tipsport aréně na Výstavišti dne 2.12. byl absolutně nezvládnutý ze strany pořadatele a musím říct, že obdivuji zpěvačku, že vydržela na pódiu až do konce.

3.12.2017 v 22:56 | Karma: 28,08 | Přečteno: 1640x | Diskuse| Kultura

Olga Gusmanová

Bakalářka... můj květnový konec světa

Ve čtyřiceti studovat vejšku je o nervy.Červen byl akční, ale už v květnu bylo o zábavu postaráno. Pro neznalé bych ráda uvedla, že završení bakalářského studia státní zkouškou na vysoké škole předchází odevzdání bakalářské práce.

12.7.2017 v 19:35 | Karma: 15,17 | Přečteno: 574x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 19,33
  • Průměrná čtenost 1787x
Svobodomyslná introvertka původem z Plzně

Seznam rubrik